Avgiftsbelegging av el-biler.

Mandag 29. juni 2020

 

Avgiftsbelegging av el-biler.

Høyre går nå inn for avgiftsbelegging av el-biler, etter det jeg hører på nyhetene. Disse kjøretøyene legger jo like mye beslag på veiene og parkeringsplassene som andre kjøretøy uten at eierne betaler noe særlig for dette, sammenlignet med biler som bruker bensin eller diesel. Så her er jeg enig med Høyre uten at jeg stemmer på dette partiet. En liten avgiftsreduksjon bør el-bilene allikevel få siden de forurenser mindre.

Vi har nettopp kjøpt

en ny brukt dieselbil, fire år gammel, men ganske så strøken. Selgeren mente at utslippet på denne nyere dieselbilen er mye mindre enn vår seksten år gamle dieselbil, så jeg får tro på selgeren for å døyve miljødelen av samvittigheten min.

Ellers er det mye bedre 

å bruke buss og tog, sånn vi bruker å gjøre når vi har mulighet til det. Billigere er det også og mye mer behagelig. Når vi bor på Gran Canaria om vinteren, bruker vi aldri bil. Buss er det mest brukte transportmiddelet, da bortsett fra beina som er i daglig bruk.

Nå ser det ut til at den mest intense sommervarmen er over her vi bor.

Og du? Nyter du sommeren? Jeg håper det, for her hjemme skal vi være. De fleste av oss.

Ha en fin sommer.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg