Coronaen er langt fra over.

søndag 10. april 2022

 

Coronaen er langt fra over. 

Og dette har konsekvenser også for mennesker i mange land.

For noen måneder siden oppdaget tannlegen at jeg hadde en betennelse rundt ei hjørnetann. Noe som betydde at jeg måtte inn for å operere bort to tenner av kirurgen i huset. 

Som erstatning skal jeg få et implantat, men først må beinsubstansen i gropen der tanna hadde vært, gro sammen. I mellomtiden skulle jeg få en midlertidig tannprotese, men denne må produseres i Kina. Og det er her problemet med Corona-viruset oppsto.

Avdelingen der dette materialet produseres er stengt på grunn av smittespredning av Coronavirus, sa tannlegen. Og ingen vet når avdelingen kan åpnes igjen.

Er vi ikke selvforsynt av slike produkter, spurte jeg.

Det er materialet som er problemet, fikk jeg vite. Og det lages kun i Kina.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg