Endelig hjemme.

onsdag 23. mars 2022

Endelig hjemme. 

Sier mange. Jeg vet ikke akkurat hva jeg mener. Formen er jo bedre når jeg er på øya i sør. Men nå er jeg i alle fall i gang med å vedlikeholde helsa. 

Først er det pusten og sjekk av astma og lunger. 

Røntgenbildene som ble tatt før vi reiste sydover for et par måneder siden, var ikke helt greie. Mente legen. Utposing på en blodåre. Dette er ikke helt bra. Mente legen. Så jeg fikk medisiner som skulle holde meg i gang mens vi var på Gran Canaria. Men som andre medisiner hadde disse bivirkninger og kunne belaste nyrene. Derfor skal jeg ikke bruke dem for lenge.

Så først ble altså min astma kontrollert. 

Ikke helt bra. Mente astmalegen. Etter belastningskontrollen. Derfor fikk jeg en ny inhalasjonsmedisin. I tillegg til den gamle. Med beskjed om ny kontroll om fire måneder. 

Men i dag er det tannlegen 

som ikke var fornøyd med en betennelse i kjeven før vi reiste sydover. Et nytt implantat, mente han. Derfor blir det vel ut med tanna. Og innboring av implantatskrue om tre måneder. Etter at kjevebenet har grodd igjen. Og deretter skru fast en ny tann. Denne gangen en av porselen. Slik mange av mine andre er. Da har vi kommet til september, og i oktober reiser vi sydover igjen. Dette burde holde tidsmessig.

Så. Om et par uker 

skal jeg på nytt røntgenfotografere lungene og den utposede blodåra. Deretter skal jeg til LHL-klinikken for å få beskjed om hva som skal gjøres videre. 

Men sånn er det vel med oss i vår alder. 

Kroppens deler er like gamle som resten av kroppen. Og derfor må disse sjekkes og vedlikeholdes. Enten med medisiner eller med inngrep. Dessuten skal jo leger og tannleger leve de også. Så de får til salt i maten. 

Bilde av Tønsberg Torv etter besøket hos astmalegen. Jeg bor i Sandefjord, men mange hjemmefølelser ligger igjen i denne delen av fylket vårt.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg