Fattig og rik (tirsdag 12.januar 2021)

I går pekte jeg på problemene 

mellom fattig og rik. Problemene oppstår nok hovedsakelig når forskjellene stadig øker og slik at folk blir oppmerksomme på denne økningen. 

Når vi i tillegg har en regjering som fjerner ordninger for dem med svakest økonomi og samtidig hjelper dem med god økonomi. Da må det bli galt på sikt.

Så spørsmålet er om regjeringen er for alle? 

Jeg er ikke helt sikker på det. 

Høyre som styrer er et parti for kapitalen, og godt er det. Alle grupper trenger noen som taler deres sak. Så også de mest velstående.

Venstre som også sitter i regjeringen er et parti for småbedriftene. Disse trenger også noen som taler deres sak.

Kristelig folkeparti er et parti for dem som ønsker at kristendommen skal ha innflytelse på det som besluttes.

Her har vi regjeringen, og de gjør jobben sin, og slik skal det være. Men jeg undres over hvorfor vanlige lønnsmottagere stemmer på disse partiene? 

Når jeg leser programmene til alle partiene, ser jeg ikke de store forskjellene. De forsøker å fortelle hvor bra de er for alle, men hovedinteressene deres ser vi når vi ser på hva de har stemt for og gjennomført. 

Dagens bilder:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg