Formueskatt, prikkbelastning, jagerflyene våre og Kiwi

Tirsdag 6. april 2021

Overskyet og to plussgrader. 

Påsken er over og vi er alle spent på utviklingen av Corona-smitten.

I morgen får vi vaksinen vår.

I dag leser jeg at Frp foreslår å redusere formueskatten på arbeidende kapital. Dette er jeg ganske enig i, mot at utbytte beskattes som ordinær lønnsinntekt.

Det samme partiet, Frp, vil også fjerne prikkbelastningen i trafikken. Hva blir det neste? Vi vet jo at de kjemper for å få flere til å si at de vil stemme Frp ved kommende valg.

Store overskrifter om at våre nye jagerfly koster trehundre tusen kroner per time. Men så antydes det at vår unge scoringsmaskin i Tyskland får åtte millioner kroner i uka. Da er det vel ikke så dyrt med disse jagerflyene?

Og Kiwi jobber for å tilby lavere priser, hører vi i reklamen, så hvorfor øker prisene da? Jeg for min del tror at alle kjedene jobber livet av seg for å tjene mer penger innen grensene til de svenske matvarebutikkene åpner igjen. Da tipper jeg vi får se lavere priser også i Norge.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg