Fuck-off-money. Det var sånn Five forklarte ungene sine at det er viktig å ha en reserve i banken.

Tirsdag 5. januar 2021

 

Det er morgen, og på nyhetene hører vi at letingen etter overlevende i Gjerdrum fortsetter. Fortsatt er det mulig å finne overlevende, mener helsefolket, og det at de fant en hund i går ga alle større optimisme. 

NB! Nå klokka tolv er redningsarbeiderne trukket ut fra rasområdet. Nytt ras har oppstått like ved der de jobber.

Personlig

har jeg hatt en god natts søvn for første gang på nesten en uke. Lungene er ennå ikke rene, så pusten er ganske kort, men det går fremover, så om noen dager er jeg vel på beina igjen. Forhåpentligvis. Og hvis vi får en varm og tørr sommer, er det bare å trene meg opp igjen med gode og lange morgenturer. Foreløpig når det er kuldegrader, er det bare å holde meg innendørs.

Vørterøl 

er et godt drikke når vi er forkjølet og har astmaplager. Den lindrer. Denne gangen kjøpte jeg Aas vørterøl, et merke jeg ikke har forsøkt før. For meg har det vært Ringnes som har vært standarden innenfor denne typen drikke.

Fuck-Off-money

er et navn Carsten Five i Dine Penger kaller den potten med penger alle burde ha i sikkerhet for situasjoner som denne vi er inne i nå. Vi kan aldri være sikker på at noen vil passe på oss når krise oppstår. Sånn det er nå, har mange måttet gå til banken sin og be om henstand når det gjelder avdrag, men bankene skal ha sine penger og vaskemaskinen skal byttes ut når den ikke funker mer, så «fuck-off-money» er det viktig å ha i banken.

Men hvorfor kaller han det «fuck-off-money»? 

Det var sånn Five forklarte ungene sine at det er viktig å ha en reserve i banken. Da kan du slutte i jobben på dagen, si fuck-off til sjefen, og allikevel vite at du har nok penger i banken til å klare deg en god stund, forklarer Five. Men det viktigste er at du sover godt om natten, selv når det oppstår krise. Og krisene kommer. Det er bombesikkert.

Dagens værbilder:

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg