Hva mener Putin om Finnmark?

mandag 28. mars 2022

I dag har jeg hørt mer enn jeg klarer å forstå. 

Den russiske utenriksministeren mener, i fullt alvor, slik han sier det, at det er helt naturlig at hans sjef kan bestemme seg for å overta et annet land. Fordi det bor russere i det landet. Vi snakker om Ukraina. Spesielt i øst.

Da tenker jeg. Hva med de delene i Nord-Norge der det bor mange russere. Og etter det jeg forstår, mener også disse at Putin har helt rett i det han gjør. 

Hvis det er slik, så bør vi jo sende alle disse tilbake der de kom fra, sånn at Putin ikke får en grunn til å okkupere vår nordligste landsdel.

Han, da mener jeg Putin, kan jo lett også forklare overtakelsen av Finnmark med at det var jo russere som frigjorde Finnmark under siste verdenskrig. 

Nå forstår jeg virkelig hva den amerikanske presidenten mente da han sa at den russiske lederen ikke kan sitte i den stolen han gjør. For mannen er jo direkte farlig for oss alle.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg