I går fikk vi vite at vi ikke kan forvente at flere kan hentes opp i live (onsdag 6.januar 2021)

Onsdag 6. januar 2021

 

I går fikk vi vite 

at helsemyndighetene ikke forventer at flere kan hentes opp levende fra raset i Gjerdrum, så nå venter alle på hva som besluttes og hvem som beslutter det som besluttes.

Jeg leser 

at det burde være klart at små kommuner som Gjerdrum ikke kan ha fagfolk med relevant kompetanse på dette området. Derfor leier de inn konsulenter som forteller hva de kan og må gjøre når det gjelder utbygging i rasfarlige områder. 

Samtidig leser jeg også 

at flere fagfolk mener at det burde være forbud mot utbygging i slike områder, mens andre sier at det er ok, bare vi gjør ditt og gjør datt. Hvem følger forresten opp at disse «ditt og datt» blir gjort?

Vi som sitter langt unna 

Gjerdrum føler bare at dette ikke skulle ha skjedd. Det skulle ikke ha bodd folk på slike områder uansett hvor lønnsomt det er. 

Dessverre er det hele glemt 

om en stund, og folket i Gjerdrum må slite med sitt, mens vi alle, blir stadig mer opptatt av det berømte viruset og vaksinasjonsarbeidet. Sånn er «glemmekurven».

Og på facebook florerer støtte 

til ordføreren og Pettersen i politiet. Det er de som vi oftest har sett under katastrofen i Gjerdrum, men hva med leteapparatet i raset og dem som har vært deres støttepillarer. Vi hører at det er hundrevis av mennesker som har stått bak og gjort letingen mulig. Jeg bøyer meg i støvet for den innsatsen de har utført. 

Forkjølelse i tillegg til astma er noe skitt. 

Det tar så lang tid å bli frisk. Dessuten er temperaturen heller ikke på min side. Hadde ikke Coronaviruset vært her eller på Gran Canaria, ville jeg selvfølgelig vært der nede i sør. Da kan jeg mosjonere ute i timevis uten at det svir i lungene, men sånn er det nå at dette ikke er mulig. Dessuten er det så mye annet som ikke er mulig for mange. Jeg kan jo være inne og vente på å bli frisk, 

mens mange andre sliter.

Noen er permittert fra jobb. Andre er alene med hjemmekontor og trenger sosial kontakt, uten at dette er mulig i henhold til anbefalingene fra myndighetene. Men heldigvis er vaksinene bare rett rundt hjørnet, og da kan vi alle begynne å tenke på et mer normalt liv.

Dagens bilder:

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg