I går så Washington ut som en bananrepublikk

Fredag 8. januar 2021

 

I går så hovedstaden i USA 

ut som en bananrepublikk, sa en journalist, men så tenkte jeg: «Er ikke Trumps USA en bananrepublikk da?» 

Men nå vil Trump være snill, 

sier han, men kan USA stole på at han mener det samme i morgen?

Trump lover å bidra til ryddig maktovertakelse – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer

Dette er svakheten 

ved demokrati, sier Irans ledelse. Flertallet i presidentvalget for fire år siden. bestemte seg for en som var annerledes og dermed var de låst. 

Når forskjellene 

mellom fattig og rik i tillegg fortsatte å øke, ja, da er det ikke så rart at det oppstår frustrasjon hos dem som har minst.

 

GJERDRUM:

Det skulle vært et generelt forbud 

mot å bygge på kvikkleire. Etter det jeg forstår, var rasområdet i Gjerdrum godkjent av fagmyndigheter. Dette forteller meg at bygging på kvikkleire er å spille rulett med livet som innsats.

Paret reddet ut av skredet– nå får de se sin egen redningsvideo – NRK Oslo og Viken – Lokale nyheter, TV og radio

 

COVID 19:

I dag hørte jeg 

at helsemyndighetene regner med at vi innen utgangen av 2021 vil få seks millioner Covid-19-vaksiner. For meg betyr vel det at mange får en slitsom høst også i år. Kanariøyene er i alle fall min viktigste medisin mot astmaen, og den medisinen må vi kanskje vente med til vaksineringen er ferdig i hele Europa.

Dagens bilder:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg