Mandeltreet av Michelle Cohen Corasanti (søndag 27.september 2020).

Mandeltreet av Michelle Cohen Corasanti (søndag 27.september 2020).

Det er søndag ettermiddag. Jeg har lagt fra meg boka Mandeltreet. Den er ferdiglest og ligger på salongbordet med permen bøyd litt oppover som viser at den har blitt åpnet mange ganger, fordi jeg har trengt litt tid til å stoppe opp og tenke.

Nå sitter jeg og tenker på reklamen for Aftenposten der skuespilleren snakker med sin behandlende psykolog og får sin diagnose. 

«Du lider av skråsikkerhet», sier psykologen.

Boken Mandeltreet handler om konflikten mellom palestinere og israelere, og hvor ille dette er for menneskene i regionen. Samtidig gir boka også et glimt av håp for dem som bor der.

Så hvorfor tenker jeg på Aftenposten-reklamen? 

Jeg tenker at håpet kanskje ville hatt større muligheter for å slå gjennom hvis ikke alle var så skråsikre på at de har rett. 

Forfatteren er amerikansk og av jødisk herkomst. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg