Nå er det tydeligvis alvor for oss alle.

fredag 25. mars 2022

 

Skal vi invitere gjester, 

spurte Inger Johanne. Dette var i forgårs. 

Jeg var ikke i spesielt god form etter å ha sittet i stolen i tannklinikken i nesten en time og svarte ganske nølende. Verken ja eller nei.

Betennelsen i kjeven 

har ikke bedret seg, sa tannlegen. Tvert imot. Bare se her, sa han, mens han pekte på bildet av tennene mine på pc-skjermen. Disse må ut, sa han, og pekte på to eller tre av tennene. Nå er det slik at den ene ikke lenger hadde noen rot i kjeven. Den andre, derimot, hadde en betent tannrot uten nerver. Disse ble fjernet for fire år siden.

Som bakgrunn 

bør vi vite at jeg for fire år siden ordnet opp i hele tanngarden med implantater, kroner og broer for flere hundre tusen kroner. Heldigvis fikk jeg noe støtte fra det offentlige, fordi det ikke var min skyld for at tennene hadde blitt som de var. 

Men i går, dagen etter tannlegebesøket, var formen bedre og invitasjonen til mulige gjester ble sendt ut.

Så nå er bordet dekket, og vi er klar for våre gjester.

 

I dag hørte jeg 

på et intervju med Sverre Diesen, den tidligere forsvarssjef. Han mente at Ukraina må få de våpnene de trenger. Inkludert de flyene som de mener at de kan håndtere og bruke. Alt for å holde Putins soldater i sjakk. 

Hvis de ikke stanses, 

fortalte Diesen, så er jeg overbevist om at Putin tror på sine egne tanker om at vesten er altfor dekadente og slappe til å forsvare seg. Dermed er det fritt fram for å gå inn i andre av de gamle Warszawapakt-landene.

Nå er det tydeligvis alvor for oss alle.

Sverre Diesen – Wikipedia

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg