Noen ord om coronaens ettervirkninger.

 

For noen uker siden ble vi smittet av Corona-viruset, både kona og jeg. Ettervirkningene er forskjellig for oss begge. Hun er sliten, og jeg har fått problemer med puss i lungene. Så da er det en trøst å sette noen ord ned på papiret.

 

Det æ’kke greit å ha hatt en dritdårlig natt, 

og så etterpå å ta en ny dag fatt.

Det er flere uker siden viruset forsvant, 

men legen sa at plagene etterpå kan være langvarig iblant.

 

Og yes sir, han visste at han hadde rett, 

selv nå etter flere uker, er det ikke lett, 

å få lungene til å funke som jeg vil, 

jeg hoster og gisper, i natt hele natta til.

 

Det verste er at min kjære heller ikke får sove, 

jeg skulle gjerne kunne love, 

at neste natt vil bli stille, 

det er det eneste jeg ville.

 

Hvordan funker nå dette for deg, spurte legen.

Alle har det forskjellig, så du har din egen

opplevelse som kan være alt fra plager så små, 

helt til de verste og rå.

 

Hos noen går det over etter kort-kort stund, 

mens andre sliter over flere uker, 

og mange uten mye blund.

 

Du får se det litt an, 

og gjøre det du kan, 

og husk å ta medisinen med mye vann.

 

Her sitter nå jeg og skriver ned mine tanker, 

og snart er det lunsj og kanskje noe godt det vanker.

 

Ha en fin dag der du er.

 

Hilsen

https://vestfoldingen.com

og https://miniblogg.no/vestfoldingen

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg