Om friidrett, Russland, demokrati og borgerkrig.

mandag 25. juli 2022

 

Friidrett i Eugene i Oregon.

Nå har jeg sittet og sett på friidrett i Eugene i Oregon i over en uke. Alt uten å bevege meg selv noe særlig. Så i går satte jeg i gang med en hurtig-gangetur på en halv time. Og resultatet? En hel natt med lunger som er fulle av slim som må hostes opp. Sa legen. Ellers garanterer jeg lungebetennelse, sa han. Og sånn har det fortsatt. Sånne ettervirkninger av coronaen er ganske vanlig, sa han. Dessuten er ikke astmaen din noen fordel, la han til. Og sånn ser det ut til å fortsette. Dermed tar jeg opp avis for å lese om dagens nyheter.

                                                                                                         

Sånn er det 

å gjøre avtaler med Russland, leser jeg. Først underskriver Russland og Ukraina på en avtale med Tyrkia der de alle skal sørge for eksport av korn fra Ukraina, og dagen etter forsøker russerne å ødelegge de ukrainske kornlagrene med bomber. Møkkaland, mener jeg. Og nå er Lavrov på tur rundt i Afrika for å fortelle afrikanerne at Vesten er skyld i alt. Hvordan han får dette til? Han låner dem penger til mange forskjellige ting. Akkurat som Kina. 

Ukraina: Russisk angrep mot kornlager i Odesa (msn.com)

 

I samme avis 

leser jeg om at store deler av den amerikanske befolkningen er lite interessert i demokrati. «Vi vil heller ha en sterk mann eller dame på toppen», sier de. Dessuten tror de samme at det går mot en ny borgerkrig i USA. Vi har jammen mange lystige fremtidsutsikter.

 

Dermed legger 

jeg fra meg avisa og griper tak i boka som jeg for tiden leser. Hvit Krysantemum, heter den. Handlingen er hentet fra Japans overgrep mot Korea og koreanerne under siste verdenskrig. Den anbefaler jeg.

 

Hilsen 

https://vestfoldingen.com

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg