Telt er igjen blitt populært.

Fredag 24. juli 2020

 

Telt er igjen blitt populært, 

leser jeg i avisene. Driverne av campingplasser har økt antall plasser for telt og senket antall plasser for bobiler og campingvogner. 

Jeg tenker at kanskje dette ikke er så merkelig siden så mange har snakket om å dra vest- og nordover. Du skal se at det er der de er, de som trenger mer komfortabel overnatting.

Jeg var heller ikke sånn overvettes begeistret for å ligge på bakken da vi var småbarnsforeldre, så vi gikk til anskaffelse av en Combicamp. Da hadde vi plass til bagasjen på grinda på lokket, når vi kjørte, noe som var svært praktisk. 

Men «blærete» campingvognboere fantes overalt, og kommentarene kom fra ungene deres som syntes synd på oss.

  • «Har dere bare telt dere da?
  • «Er ikke telt fint da», svarte vi.

 

Arkitekten beklager. 

Jeg leser i Aftenposten at arkitekt Nils Torp beklager sine feilsteg da han planla Tjuvholmen der det har oppstått konflikt mellom de som bruker badebryggene og dem som bor i leilighetene. Og jeg tenker over hva som har skjedd mange steder i vår egen by og i mange andre byer der de fleste sier at de som har planlagt, har glemt helheten. 

Planleggerne mangler ofte sans og forståelse for helheten, leste jeg et sted, og da er det spørsmål om hvem som har ansvaret og kunnskapen. Jeg tror ikke politikerne har forståelse for dette, så da betyr det vel at de må overføre ansvaret til en byarkitekt eller lignende som har dette som sitt spesialfelt?

Bildet er lånt.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg